Wednesday, January 27, 2010

今晩— The State of the Union Address

こんばんは!今日、オバマさんのスピーチが一番 重要な(important)スピーチです。 先年は たのしいじゃありませんでした。せかいのリセッションは 新しいでした。そして、日本のエコノミーは とてもよくありませんでした。 あそさん (日本のPrime Minister)と オバマさんをはなして、トピック(topic)は 日本とアメリカの“strong partnership”でした。ヨーロッパのエコノミーが 一番大きいエコノミーです。 カナダはアメリカのトレーディングパタナー一番大きいトレーディングパタナーです。でも、オバマさんのパートナーは日本でした→ 日本は一番 好きな“友だち”でした。そして、あそさんは オバマさんの “first foreign leader received”です。
あきに日本で選挙(elections)がありました。日本の新しいPMは はとやまさんです。はとやまさんのビクトリーはとてもおもしろいでした(an electoral milestone). 選挙はfamiliarですか?? ;)

私のせんこうはせいじ学です。International relations has always interested me, particularly the interactions of different political entities under multinational umbrellas such as the WTO. Japan’s relationship with the US has always fascinated me and last year was particularly unique. Japan’s PM was Obama’s first visiting head of state, even before Canada and Mexico. Politics aside, Obama’s election as the first non-white President was an historical milestone. Less than a year later, Japan would have it’s own political milestone with Hatoyama’s DPJ ousting the LDP, the ruling party for the last 50 years! I guess my point- it’s not often that my major gets to intersect specifically with Japanese. Tonight’s State of the Union reminded me of the relationships the US has forged with neighbors, Japan being a particularly unique one. Sorry if my post was a little dull- I had to write at least one political post! ありがとうございます!


PM Aso, Obama's first received foreign head of state.


Hatoyama, Japan's new PM

No comments:

Post a Comment